HTML

Gondolatok - életek

Friss topikok

  • Írástól Lélekig: Drága Lilla! Ne aggódj, nem volt kötelező olvasmány! ;) És amúgy is, mit számít már milyen olvasm... (2013.04.05. 14:18) Büszkeség és balítélet
  • lillakamal: @Anitja: Köszönjük szépen Anitja! Igyekszünk mindig a legjobb belátás szerint dönteni és átsegíten... (2012.10.27. 23:38) Na ez is ugrott...
  • Anitja: A hó leírása annyira szép, hogy most nekem is elkezdett hiányozni :( (Máltán nem esik soha...) (2012.10.26. 20:46) Mert ilyen is van :)
  • milangorbe: Szia!Örülök,ha nem találtál sértőnek...Az egyik kedvenc filmed,nállam is alap.A srácnak aki Bendeg... (2012.08.26. 22:17) Százalékok: 75, 90, 10

Címkék

2013.04.04. 17:48 lillakamal

Büszkeség és balítélet

Nem, ez a bejegyzés nem a regényről fog szólni, amit ezúton is töredelmesen bevallok, hogy nem olvastam el :) Szóval ezúton is elnézést kérek drága Tanárnőmtől, amennyiben ez kötelező olvasmány volt a gimiben :D  A rövidítését biztos elolvastam ám :P De erről meg anyukám tehet, mert megvette nekem a kötelezők röviden összes kötetét, mindegyik évfolyamra levetítve :)

Szóval azt mindenki tudja, hogy az elmúlt időszakban meglehetősen sok időt töltöttem a kórház szülészeti osztályán. Leginkább sok-sok várakozással teli óra a különböző vizsgálatok között.  Az egyik ilyen alkalomkor történt, hogy a vizsgáló előtt ücsörögve, a könyvemet bújva egy meglehetősen különös és furcsa szag csapta meg az orrom, ami sok helyre nem való, de egy szülészeti részlegre meg pláne nem. Tudjátok, ez a tipikus szag, amikor hajnalban mész dolgozni és elmegy melletted a lepukkant munkás. Érzed rajta az erős dohány szagot, azt a fura építkezési anyagokkal keveredett koszt és azt a pia szagot, amikor az illető már nem részeg, de egyben túl is van a reggeli első „józanító” felesén. Rögtön felkaptam a fejem és totálisan felhúztam magam egy pillanat alatt, mert ugye a kórházamról tudni kell, hogy a Keleti pályaudvar környékén kívül még a 8. kerület is területileg hozzájuk tartozik, így sejthetitek miket láttam már ott és minden ilyen nagyon felbosszantott. A hormonok, meg az elveim, meg, hogy hamarosan én is ott leszek majd a kicsi újszülöttemmel és nem tudhatom, kivel leszek egy szobában meg miegymás…. De a lényeg, felzaklatottan felemeltem a fejem, hogy megvető pillantást lövellhessek a felettébb csekélyértelmű egyedre, aki bejön ilyen állapotban egy pici pár napos jövevényhez, amikor is velem szemben állt egy kopottasan, de egész kulturáltan öltözött a koránál jóval idősebbnek látszó munkás férfi. A kezében remegve markolgatta a kórházi baba kocsit és a gyermeke fölé hajolva fürkészte a kicsi arcocskáját. Látszott rajta a mérhetetlen öröm és a büszkeség, hogy végre apuka lett és ott fekszik előtte a kisbabája, akiért most már egész életében felelősséggel tartozik, és akit mindenkinél és mindennél különlegesebb szeretettel szeret. Mikor észrevette, hogy az elmélyedt olvasásból feléjük fordultam, odafordította a kocsit és büszkeségtől csillogó szemmel mutatta meg nekem a picit, az ő első szülött kisbabáját és biztató mosollyal mondta, hogy „látom, nemsokára Ön is hasonló örömök részese lesz”

Zavart mosolyt lövelltem feléjük, de egy szó sem jött ki a torkomon. Annyira meghatott a férfiből sugárzó egyszerű, tiszta büszkeség és öröm. Rosszul éreztem magam miatta, hogy egyből elítéltem őt és belegondoltam, hogy a buszon vagy az utcán biztosan fintorogva arrébb mentem volna, vagy elülök mellőle vagy kikerülöm, holott Ő is ember és tőle telhetően mindent megtesz, amit csak tud a családjáért és lehet, hogy sokkal mélyebb érzésekkel rendelkezik, mint azt bárki gondolná. Még most is szégyenérzet kerülget, ha rájuk gondolok, ugyanakkor a meghatottság is megmaradt.

Ezúton, így ismeretlenül is kívánom és remélem, hogy minden a lehető legjobban alakul számukra és sok örömüket lelik a kisbabájukban. Kívánok nekik minden jót és sok boldogságot és örömet. És köszönöm annak a férfinak, hogy ha csak egy pillanatra is, de elgondolkodtatott és megváltoztatott bennem valamit, hacsak egy pillanatra is és csak egy kicsit is, de akkor megtudtam milyen embernek lenni. Ebben a történetben az Övé volt a büszkeség, az enyém pedig egy hatalmas balítélet!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatokeletek.blog.hu/api/trackback/id/tr785195755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Írástól Lélekig · www.irastollelekig.blogspot.com 2013.04.05. 14:18:50

Drága Lilla!

Ne aggódj, nem volt kötelező olvasmány! ;) És amúgy is, mit számít már milyen olvasmányokat hagytál ki, mikor ilyen kifejezően tudsz írni, és mikor látom, hogy milyen érett gondolkodású ember vált az én kis Tanítványomból!? Többet nem dicsérlek itt, nehogy zavarba hozzalak! ;)
Puszi
süti beállítások módosítása